|
Sv: Skaldemann kuren
Sånn i utgangspunktet, så er jeg er egentlig enig med deg Torkil. Og i regi av den kunnskapen jeg innehar, så ville jeg aldri anbefalt, men heller frarådet å ikke spise grønsaker.
Noe har jeg skjønt, og det er at kroppene våre fungerer forskjellig, og at det som jeg synes er så fantastisk med de forskjellige lavkarbofilosofiene, er at vi skal finne frem til det antall karbohydrater som akkurat VÅR kropp trives med. Noen må i ketose for å gå ned, mens andre klarer seg med å redusere litt. Og jeg er heller ikke i det minste tvil om at noen kropper kan trenge det SKaldeman har gjort. Men personlig, så vil jeg anbefale det som siste forsøk. Nettopp fordi vi ikke trenger å prøve de mest drastiske tiltakene først, og fordi forskning har vist at det kan være farlig. Og dersom man forsøker seg på noe så drastisk, så håper jeg at man tar kontakt med lege og følger opp med blodprøver underveis.
Jeg har ikke lest boken, så jeg føler jeg uttaler meg på litt tynnt grunnlag her, jeg svarer kun utfra det som står i innlegget her om 0 GI og kun animalsk fôr.
Jeg tenker også på tarmfunksjonen og grønnsakenes gunstige innvirkning på den, på friske ensymer, på syre/bare balansen i kroppen og viktige vitaminer og mineraler.
Det er mye som kan fungere for å gå ned i vekt, men man vil jo gjerne oppnå noe mer enn bare vektnedgang? Bedre helse er jo ikke å forakte.