|
Skaldemann kuren
Hei
Jeg hørte nettopp Sten Sture Skaldemann på P4. Han fortalte om sin kur. Det går på å spise egg og fett kjøtt,det var viktig med mye animalsk fett. Han angav at det en GI kur men med GI=0 Man skal ikke spise noen grønnsaker og grønnsaker inneholder forresten lite vitaminer og mineraler, lever derimot er en vitaminbombe ( sant nok, men bare visse vitaminer). Mosjon er ikke nødvendig.Hvis man ikke er sulten en dag, er det ok å vente til kvelden med å spise.
Fedon og alle andre ernæringseksperter tar feil.
Skallemannkuren er altså kostindusert ketose i sin mest ekstreme variant. Ettersom jeg kan anses som inhabil, skal jeg ikke fortelle hva jeg mener, blott fortelle mine erfaringer fra de første 50 personer som gikk på ketolysekures
De var også i ketose. Kolesterolverdiene blev bedre hos alle mens de fulgte ketolysekuren, untatt to menn som fikk høyere kolesterol og økning av det farlige kolesterol. Jeg spurte hva de spiste, jo egg, grillkylling koteletter fet ost etc. Ikke et fnug av grønnsaker.
Det er ikke tvil om at man kan gå ned i vekt på Skallemannkuren, men det er sikkert at det finnes forskjellige slankekurer basert på kostindusert ketose noen er smartere og mer fysiologiske og tryggere enn andre.
Vennlig Hilsen
Torkil
|