Vis enkelt innlegg
Gammel 18-08-12, 13:44   #15965
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Hvorfor akkurat i høstferien? Nå vet jo ikke jeg hvilke studier du har kommet inn på, men her i Stavanger (og for svært mange andre høgskoler/universitet) er det ikke en bestemt uke for høstferie, bortsett fra på lærerutdannelsen. Det hender jo at en del forelesninger er avlyst akkurat i høstferien siden enkelte har barn som har fri. Dersom du kan reise litt utenom akkurat de ukene som er høstferie vil du få en mye bedre pris, for alle priser går opp i skoleferien.

Hvor skal du reise, tja si det. Er en del plasser å velge mellom selv i oktober. Mitt beste tips, gå på de store turoperatørene sine sider (evt expedia, finn.no) og legg inn et søk der du bare spesifiserer dato og se hva du får opp av destinasjoner. Så kan du klikke deg inn på de ulike plassene og lese litt om klima osv, spørs jo hvor varmt du vil ha det. Som du allerede har fått tips om kan det lønne seg å vente med å bestille dersom du kan reise på kort varsel. Prisene på restplasser går som oftest godt ned etter som avreise nærmer seg. Jeg har tenkt å reise i september og så lang har ikke prisene gått ned, tvert i mot, for det er så enorm etterspørsel pga av den dårlige sommeren. Det er faktisk en del fulle fly allerede.

Hmm, jeg hadde inntrykk av at det er høstferie på UiO, jeg ... Vel. Jeg er ganske utrent i reising, må jeg innrømme, må tydeligvis tenke mer over dette ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥