Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-12, 22:09   #15960
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg fikk det forklart slik:

Dersom det er ferie (av de ukene som man har avtale med hos arbeidsgiver) så skal dette dekkes av feriepengene, og ikke nav. Er det utenlandsopphold utført under sykemelding som ikke er av avtalt ferie med arbeidsgiver (altså den tiden man skulle ha jobbet dersom man var frisk) så må det søkes fordi da skal denne tiden dekkes av NAV og de kan nekte å yte sykepenger om man drar....

Takk for oppklaringen, det var det jeg også trodde ellers er det jo ganske urimelig at man skal måtte sende en søknad. Dette er ikke en avtalt ferie med arbeidsgiver, men dersom NAV setter seg på bakbeina får jeg heller "avtale" ferie for ikke å tape penger. Forstod det sånn på de på nav at så lenge man søker på rette måten (erklæring fra lege) så skulle ikke det være et problem så lenge de ikke har mistanke om "urent spill".

Får se hva legen sier neste uke, mulig det blir delvis sykemelding og da gjelder jo ikke denne problemstillingen uansett. Da vil jeg jo får lønn av arbeidsgiver som normalt uten trekk og fører 10 feriedager.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose