Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-12, 11:49   #7
Comparadun
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2012
Comparadun er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og trening

Er i omtrent samem situasjon. Er på dag åtte med mindre enn 15 karber pr dag. Gått ned ca 4 kg men mistenker at innveinga var noe preget av et grilla klippfiskmåltid dagen før. Forsøker å opprettholde treningsregimet. Min erfaring så langt er at det stort sett går greit, men at restitusjonstiden har gått noe opp.

Rent praktisk har jeg notert meg følgende:

1. Begynte med en en hard styrkeøkt med kettlebells tirsdag.

2. Syklet 1,5 timer fordelt på to økter (t/r jobb) forrige torsdag. Merket at muskulaturen stivnet fort og at man ikke hadde allverden med overskudd.

3. Prøvde meg på en hard langøkt søndag med friske bein. Målet var Grefsenkollen-Tryvann og Kongsveien og jeg gjennomførte selv om jeg merket at jeg var rimelig tom etter et par timer. Prøvde å fylle på med mandelpannekaker underveis, men det hjalp lite. Ble 1000 høydemeter over 6 mil. Det største problemet var imidlertid vesketapet. Måtte til med 3 liter ekstra til tross for påfyll av veske underveis i økta.

4. Forsøkte mandag med å ta jobbsyklinga som to rolige restitusjonsøkter, men det var såvidt jeg kom meg hjem igjen.

5. Etter en hviledag er jeg tilbake på sykkelen og beina var egentlig veldig fine. Og trappetest i lunchen (5 etg opp) gav ikke antydning til sure bein...

Alt i alt synes jeg det går fint å trene på ketolyse, men man må passe veldig på veske og restitusjon.

Er rimelig sikker på at jeg fortsatt er i ketose, da jeg har flere symptomer. Men jeg har ikke sjekket med Ketostix. Det jeg har vært veldig påpasselig med er å fylle på med proteinpulver tilsvarende 90 kcal rett etter trening og proteinpulver tilsvarende 180 kcal før trening dersom man ikke har fått spist.

Funker fint og jeg får sykla. Har faktisk hatt mindre hodepine og vært mindre slapp en det jeg har pleid etter å hatt lange harde økter.

Nå er det jo dessuten så fint vær at det skal mye til å holde seg unna sykkelen.

Comparadun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat