Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-12, 08:37   #8
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: LCHF på Farmen 2012

Opprinnelig lagt inn av Vegard L, her.

Syns det virker som et eksempel på en som lar kostholdet styre livet sitt. Med det aktivitetsnivået han kommer til å ha med gårdsarbeid hver dag, så har han ikke vondt av å spise masse havregrøt. Men han bestemmer selvfølgelig selv. Om han velger å droppe havregrøten og heller gå sulten, så ryker han på en smell.

Det er mange grunner til å velge lavkarbo - at ikke alle kropper fungerer likt på samme mat er en av dem. Han jeg bor sammen med har ikke problemer med melvarer - det har jeg... Vi vet svært lite om bakgrunnen for at denne personen har valgt lavkarbo - eller hvilken lavkarbo han følger.

Sånn helt generelt synes jeg det er viktig å komme bort fra "one size fits all"-tankegangen innen mat. Vi kan generalisere om prosesser i de fleste kroppene, men vi bør også klare å huske at vi ikke har lik genetikk eller lik epigenetiske forutsetninger... DVS - de fleste får blodsukkersvingninger av lettfordøyelige karbohydrater... hvordan nettopp disse svingningene påvirker resten av kroppen vil avhenge av ganske mye ensymer og reseptorer og "miljøet" i kroppen - altså personlige forhold...