Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-12, 10:35   #1
mcmurphy
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2011
mcmurphy er ny på veien

Ketolyse og trening

Jeg har lest endel om dette med trening når man er i ketose, men har ikke riktig funnet svarene på det jeg lurer på.

I 2011 gikk jeg 6 måneder på ketolysekuren, og gikk med 16 kg. Da trente jeg ingen ting, og følte forsåvidt at det var greit. Men det siste året har jeg falt tilbake til gamle karbohydratsynder og alle de tape kiloene pluss et par nye er på plass...

Bestemte meg for å starte en ny kur nå etter sommeren, men nå er jeg også veldig motivert for sykling.

Startet på mandag, og alt går veldig bra. Kom i ketose på onsdag. Det var også første dagen jeg tok en 50 min sykkeltur. Det gikk greit, men da jeg skulle ta samme runden på frerdag var jeg helt tom etter 15 min...

Vet at kroppen antakeligvis ikker er omstilt til å forbrenne fett, og at glykogen (?) lagrene er tomme.

Spørsmålet er om f eks enenergidrikk eller sjokolade med karbohydrater er greit når jeg skal trene utholdenhet for å gi kroppen litt påfyll? Eller bør jeg ikke trene så hardt på ketolysekuren, og heller skifte til LCHF, og mellom 30-70 gr pr dag?

Har gått ned 3,5 kg på en uke....

mcmurphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat