|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Det jeg har erfaring med er å være barnet til eldre foreldre... Mange med eldre foreldre sier at det er tamt og kjedelig - at foreldrene er "gamle". Men jeg opplevde det aldri sånn (mamma var 42 og pappa 47). De oppsøkte aktivt andre med barn på min alder og det gjorde nok at de holdt seg "unge" til sinns lenger.
Dessuten var det fint å bli født til litt mer rommelig økonomi enn det foreldrene mine hadde med brødrene mine (15 og 18 år tidligere). Den ene, store ulempen er at jeg mistet foreldrene mine tidlig. Nå ble ingen av dem særlig gamle (67 og 75 år), men det er noe å tenke på - uten at jeg synes det skal forhindre noen fra å velge barn når det er riktig for dem.
Ja, og på beintetthetsmåling møtte jeg ei grepa dame på 42 - som nettopp hadde født sin første... uten komplikasjoner. Og det var ingenting "tamt" eller "gammelt" ved den kvinnen.