|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.
Er det farer forbundet ved å få barn for første gang når man er godt voksen. Hvis man f.eks venter til man er rundt 40 år, hva kan da gå galt i forhold til at man er i 20 årene?
Føler meg må vente med barn til jeg kjenner meg klar til det ? Eller kan jeg da risikere at toget er gått, og plutselig en dag står jeg der og rakk ikke bli med?
Større sjanser for spontanabort og for tidlig fødsel. Større risiko for tvillinger med påfølgende tidlig fødsel og skader det kan medføre.
Økt risiko for å få barn med misdannelser og feks Downs.
Sjansen for å utvikle svangerskapsforgiftning og sjansen for morkakesvikt øker.
Av og til har fødselen vanskelig for å komme i gang når man er såkalt eldre. Det blir derfor hyppigere keisersnitt. Det kan også oppstå lettere komplikasjoner etter fødselen hos en som er midt i livet. Faren for blodpropp øker.
Som du ser, øker sjansene for komplikasjoner med økende alder! Men de aller fleste ganger går det helt fint med både mor og barn!
Mange har ventet på det rette toget bare for å oppdage at det alt har gått eller aldri kom eller ikke forlater perrongen! Gjør ting i ditt tempo og skulle du ende med å ikke få egen barn, vel, så ble det sånn, da! Ikke sett i gang med et så stort prosjekt som et barn bare fordi du er redd for at du kanskje kan komme til å angre på at du ikke gjorde det!
De fleste blir veldig glade i sine egne unger, da!
|