|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Skorpia, her.
Har du vurdert å kutte ut melproduktene?(knekkebrød) ?
Jeg hadde stort hell i å spise ca 150 gram kjøtt eller fisk,masse brokkoli til og en god fet saus. Når en har et lavt nok karboforbruk over tid er det mest normale at en ikke orker så mye mat. (Synes 100 gram kjøtt høres lite ut,proteiner vettu)
Men ok Jeg skal starte opp igjen nå etter lang pause. Du vet en blir ikke slank av kjøpepizza akkurat. 
Så bra du tenker å starte opp igjen Skorpia; lykke til på ferden. Og du har så rett så rett; en blir ikke slank av kjøpepizza nei 
Jeg baker knekkebrød med sesamfrø, solsikkekjerner, linfrø og kli. Altså ikke noe mel. Prøver alltid å bruke minst mulig kli også, for å holde kh nede. 150 g kjøtt høres MYE ut for meg. Selv om 100 g er lite, får jeg også proteiner gjennom annen mat jeg spiser - det er jo litt i alt. Jeg fant dessuten fort ut at hvis jeg spiste for mye (eks. dine mengder) så samlet kroppen vann, magen stoppet opp og det gjorde også vekta (etter å ha gått opp )
Det er merkelig, men etter at jeg la om til mindre fett, mer grønnsaker (dvs mer kh), mindre mat i hvert måltid, lar meg få kjenne at det romler i magen (uten at jeg sulter meg altså!) - så har vekta gått ned. I tillegg til at jeg ikke spiser mat jeg vet jeg er allergisk eller har intoleranse for da. Det er meget mulig at det siste har spilt en stor rolle også 

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort! Og litt mer aktiv!
|