|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.
Jeg har nå stått stille siden påske og har bestemt meg for å øke fett mengden en uke eller to for å se om det hjelper på. Hvis det ikke funker så må jeg vurdere å gå den andre veien, altså mer karber og ut av ketose... Noe må jeg prøve iallefall. Jeg kom inn i ketose fort etter ferien og håper med denne oppkarbingen i ferien så ketose igjen og med fett økning at det skal hjelpe på vekta! Skal bla bruke mer kokosmelk isteden for kremfløte i sauser. Jeg leste tråden som heter fettfestival forleden og det var interessant lesning... Har dere prøvd dette? Lykke til til oss alle 
Jeg har ikke sett denne tråden før, men har vært borti tilsvarende i løpet av min LK-karriære. JEg har vært på Skaldemans ekstreme som det vises til i det første innlegget. Jeg har også prøvd en variant av det som beskrives innledningsvis; da levde jeg utelukkende på fett og proteiner; og det var helt forferdelig. Jeg har også i lengre perioder levd med matinntak hvor fettprosenten var minst 75 % (gjerne 80%), oog hvor jeg spiste maks 5 g (2-3 g var vanlig) kh/dag og 80 g protein/dag. Det var i den tiden jeg ikke gikk ned... Dog spiste jeg litt noe meierprodukter i form av smør og litt ost. Cocosa og ren olje ble brukt for å holde fettinntaket høyt; også for å holde forbrenningen i gang. Aldri har jeg frosset så mye...
Jeg begynte å gå ned i vekt da jeg økte på med grønnsaker og reduserte på fettet og melkeproduktene (som jeg tror jeg ikke tåler). Jeg har jo som mål å spise 20-30 g kh/dag men ser i praksis at det ofte er 15-20 g.
I hovedtrekk spiser jeg nå som følger: 30 g hjemmelaget knekkebrød med smør og ost til frokost, 250-300 g salat gjerne med litt grønnsaker i til lunsj (med skinke, kylling, egg eller hva jeg har for hånden) med dressing eller litt olje. Middag: 100 g rent kjøtt i en eller annen form, masse kokte, forvellet, råstekte, bakte grønnsaker (ikke potet, kålrot og kun litt gulrot). Evt kvelds; litt salat, rå grønnsaker eller knekkebrød.
Som du ser er det svært lite fett i maten min. Jeg håper du finner ut av hva som fungerer for deg; det er litt spennende å se om det som ikke fungerte for meg kanskje virker for deg?

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort! Og litt mer aktiv!
|