|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.
vet du hva, jeg aner ikke! men det skulle pokker ikke ha forundra meg med den gjengen der det er mulig man kan få andre stønader i tillegg, men det virker ikke som at jeg faller under den kategorien. HURRA! jeg var jo rikere som student til og med 
Jeg måtte google, og det ser ut til at du har den høyeste av to type individstønader ... Jeg vet virkelig ikke, men du skal betale veldig lite i husleie før du i det hele tatt ligger over minstesatsen for livsopphold (som i følge sosialkontoret ligger på 4700 kr etter boutgifter når man deler bolig, og 5600 om man bor alene, i hvert fall var det dét da jeg søkte sist i 2010). Det som derimot er veldig kjipt med sosialkontoret er at de legger et uholdbart økonomisk press på deg før de utbetaler noen stønader ... Blir veldig trist når jeg hører hvordan folk kan ramle sånn mellom to stoler. Been there ... Det burde ikke være noen selvfølge at samboer kan støtte en økonomisk. (Og i hvert fall ikke de man deler kollektiv med. Morsomt at de mener man trenger 900 kr mindre av den grunn. )
Ja, nei. Nå skal jeg ikke starte. Men jeg har hatt noen høner å plukke med systemet opp igjennom!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|