|
Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.
aha...det er den som heter cerazette..(eller no slikt)... den uten østrogen. kun progresteron
legen min sa nemlig at om jeg ville hoppe over mens kunne jeg ta å gå rett over på neste brett..men at jeg ikke kunne gå mere en 2mnd uten mens.
da forstid jeg det slik at pillene gjorde at mensen uteble, og at jeg måtte ha opphold mellom brettene for å få mens..
lurer på om han roter fælt her? 
har også forstått det på andre kvinner at man bare kjører på i ett sett med pillene.
Det der er noe stort tull... Les veiledningen i pakken. http://www.felleskatalogen.no/medisi...organon-547397 Står ingenting om det der i den. Jeg har brukt cerazette i et par år i strekk. Tar du pause risikerer du eggløsning og da er du ikke sikker på en stund igjen deretter. Det er derfor du skal starte midt i en mens om du ikke har gått på hormonprevensjon før start...
Sitat:
Ta tabletten til omtrent samme tid hver dag. Svelg tabletten hel med vann. Du kan få noe blødning mens du bruker Cerazette, men du må fortsette å ta tablettene som vanlig. Når en pakke er tom, må du begynne på en ny pakke med Cerazette den neste dagen - altså uten avbrudd og uten å vente på en blødning.