|
Sv: Mikrobølgeovn
Har mikro, men bruker den lite. Bare:
til "mock danish" pannekaka mi (2 egg, 50 gr kremost, 15 gram vanilje proteinpulver og kanel kjøres med stavmikser, helles i form, strø over 30 gr bringebær - 2.2 min i mikro, og VIPS, flott tjukk pannekake med bær)
Til tining av nøttebrød (om jeg har glemt å ta skivene ut av frysern og ikke vil riste brød).
Hurtigsmelting av smør (latskap)
Oppvarming av mat fra igår... (lager oftre så store porsjoner at det blir nok for 2 dager)
Kan klare meg fint uten. I mitt "nye" kjøkken kommer jeg ikke til å bruke plass på en). At ovnene er "skadelige" m.h.t. ståling - slik man snakket om før er vel mer en myte nå. Ovnene som er produsert de siste årene skader ikke om man da ikke kryper inn i dem. Mobiltelefonen stråler mer og er mer skadelig faktisk. (Jeg kjenner en som jobber for Statens senter for Strålevern (eller hva det heter) - han skjønte ikke hysteriet rundt mikro, - det er så srenge regler for godkjenning nå. Han fortalte masse kjekt. Det var litt av en diskusjon en sen rødvinsintrukket kveldstime på fest)
Sist redigert av Nille : 10-01-06 kl 22:08.
|