Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-12, 15:56   #406
Klara
Seniormedlem

Klara sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 44
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

MB81 - Det legen min sa til meg var at type 1 i all hovedsak skyldes overvektighet, som svært ofte kommer av insulinresistens, mens type 2 kommer av... noe annet.

Hvordan du skal få testet insulinnivået på lavkarbo vet jeg ikke. Spør legen eller her inne på et mer åpen del av forumet

Ja, men tror det er flere ting som henger sammen her, som ikke nødvendigvis bare stammer fra høyt insulin. Vet bl.a. at type 2 har høyere LH gjennom hele syklusen enn type 1, uten at jeg har lest noe om hvorfor. Og selv om jeg hadde levd på lavkarbo et år reagerte jeg akkurat slik en PCOS type 2 reagerer på IVF Men dette vet jeg lite om, det er ikke skrevet så mye (som jeg har funnet, i hvert fall) om årsaker og prosesser.

Siden jeg ikke skulle noe nevneverdig ned i vekt, og var mest opptatt av god helse og stabil kropp startet jeg med LCHF, og har holdt meg til det siden. Da vet jeg at jeg får i meg masse vitaminer og mineraler, det er enkelt å leve med og lett for samboer å spise det samme. Jeg liker ikke å være i ketose, så har holdt meg høyt nok i karbohydratene til å unngå det. Med dette kostholdet synes jeg kroppen fungerer fint.

Tusen takk! Er gravid i uke 11 nå etter siste IVF-forsøk, og krysser fingrene for at det holder hele veien!