|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.
ah, okai. det er blankt med sorte firkanter. og det er begynt å få en litt rødlig guffen farge nederst så jeg så det SKAL vaskes asap jeg får prøve spray og spyling. om ikke så koster det ikke mange kronene å kjøpe et nytt!
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Jeg har brukt svak klorinblanding i en bøtte og dyppet det... Men det kommer veldig an på hvilke farger det er hvordan dette går. På noen går det finfint og man får "nye" dusjforheng... og på andre må man kjøpe nye dusjforheng etter dette eksperimentet. 
Spray på Jif Baderom og la det virke en stund. Bruk evt en neglebørste eller oppvaskkost på flekker, rød algevekst osv. Spyl godt med varm vann. Voila - rent og pent. Kan jo selvfølgelig være greit å teste at den ikke tar fargen, men jeg har i hvertfall aldri hatt problemer med det.
Opprinnelig lagt inn av nellie, her.
Noen som har peiling på utenlandske skomerker? Trenger noen skikkelig gode, dempede sandaler til jobb/mye gange på forferdelig underlag..
Opprinnelig lagt inn av Rin, her.
Jeg og mine evig betente ankler/føtter har strengt forbud mot MBT og andre "treningssåler", men har jo måttet prioritere god dempning. Reebok sine walk-sko er veldig ok (første gang jeg tok dem på var det som å gå på en sky...!), men jeg vet ikke om de har en sandalmodell, og så har jeg god erfaring med Merell og tildels Sketchers, som jeg vet lager sandalgreier også.
Jeg elsker Skechers og Merell sine sko siden disse ofte har modeller for litt brede bein. Skechers er myke og har god demping (se på bla brandos.no eller om du er f.eks i London har de egen butikk).
Merell er som oftest noe dyrere og jeg synes utvalget her i Norge kan være noe dårlig.
Scholl har mange gode sandaler eller Birkenstock. Selv liker jeg best Scholl sine og disse er og en god del rimeligere enn Birkenstock, det er mange pene sandaler ikke bare "helsesko" dersom det betyr noe.
Jeg har også hatt Spotec sandaler og synes de er veldig gode, både å ha på og i pris 
Tanta mi sverger til Grete Waitz sandaler - Waitz sko, og mener de er best så jeg tror jeg må prøve et par snart.
Ellers har jo nesten alle sportsmerker bra sandaler og du må jo nesten bare prøve. Vi er jo så forskjellige at det som passer meg passer ikke nødvendigvis deg. Lykke til med shopping 
|