Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-12, 20:44   #6
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo om kalori

Opprinnelig lagt inn av RebekkaBerge993, her.

har lest på nybegynner tråden men forstod ikke helt hva ketose er , og jeg er 157cm veier 62 og vil ned i fettprosent ,prøver så godt jeg kan og forstå hva en ketose er men jeg er ikke smart nokk !

Å være i ketose vil si å være i den tilstanden der kroppen forbrenne fett i sted for karbohydrater! Da dannes det ketonlegemer som kroppen kan bruke som brennstoff i stede for glukose(sukker/karbohydrater). Ketoner=ketose for å si det veldig enkelt!

Du har jo en grei BMI og vil kanskje ha det bedre med et Fedon Lindberg- basert kosthold enn i ketose. Les litt om Fedon Lindberg og hans filosofi, så skjønner du nok mer!
Feks her og her!