|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Heisann mine venner - da er jeg hjemme igjen. Landet sent lørdag kveld, og det var alldeles deilig å komme hjem. Jeg ser at vi alle gjør oss noen erfaringer, og jeg vil bare minne om at det aldri er for sent å lære - og at det noen ganger kan være for tidlig. Og at etterpåklokskapen ofte er den beste lærdommen . Dette gjelder på alle områder, også mat og hva som kan passe best i perioder.
Gratulerer Severina med beste notering! Det tallet misunner jeg deg altså! Jeg misunner deg fjellferie også VSB; det er drømmen min det å kunne gå i fjellet med sekken. Har ingen som vil være med dessverre, verken på fjellturen eller på treningsturene som må tas først Fedona er vel i Las Vegas for tiden? Herlighet; bryllup der borte må være en opplevelse.
Jeg er enig i at skal en først skjeie ut må det være verdt det; da er det bedre å ta litt av noe en virkelig ønsker enn å ta litt av noe en likevel kan la være.
Ferien gikk over all forventning; vekta viste oppgang på 1 kg over minstenotering i morges, noe jeg er veldig fornøyd med det, tross alt var det mye lekkert å ta for seg på matbordet. Jeg spiste mye grønt/råkost (ofte i laker/oljer), grønnsaker og kjøtt. Mye av maten ble fritert og jeg spiste litt av det også men holdt meg unna pommes frites og desserbordet. Jeg spiste litt brød; tok den sprøstekte skorpen av loffen mannen min spiste og litt skorpe av pizza og pitabrød. Og mye øl, vin, cola light og en is hver dag . Svømming gjørde nytten jeg ser det, og så gikk vi lange turer hver kveld. Om vi ikke gikk så fort så gikk vi minimum 5 km hver dag. Og i noen-og-tredve-grader så gjorde det monn 
Mens jeg har ligget på solsenga har jeg spekulert på hva som kan være et realistisk vektmål for meg fram til jul. Jeg har gått ned ca 1 kg pr mnd det siste halve året (egentlig har jeg gått dem ned mange ganger hver måned når jeg tenker meg om ) - og det må kunne være oppnåelig i høst også? Altså 5 kg ned fra 1.august til 1.januar? For å få det til må jeg trene/være i krevende aktivitet 3 ganger i uka, ikke spise mat jeg ikke tåler og ikke spise for mye/ofte.
Så..da er det offentliggjort/sagt høyt og forplikter meg mer enn om bare jeg hadde visst det. Har dere noe mål? Hva, til når, hvordan?

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort! Og litt mer aktiv!
Sist redigert av Tarato : 30-07-12 kl 20:38.
|