Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-12, 14:10   #15722
elien
Seniormedlem

elien sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Alder: 58
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Er det jeg er redd for jeg også, har nemlig hørt om mange andre som har opplevd det selv med erklæring fra legen. Legen min også sier at jeg må komme meg ut og finne på koselige ting, selv om jeg blir totalt utslitt og sover i dagevis etterpå. Får vel ringe til NAV og høre hva de sier, kan vel muligens treffe på et vettugt menneske der.

Men bare for å oppsummere, det dere sier er at jeg krysser av for at jeg skal ha utenlandsopphold på sykemeldingen og sender ved evt erklæring fra lege/DPS o.l., jeg må altså ikke sende en søknad på forhånd ? JEg pleier jo bare å sende hele blanketten til arbeidsgiver også ordner de alt.

Fikk et brev for en tid tilbake fra NAV om at jeg hadde søkt om sykepenger (ehhhh... regner med at det er arb giver som har gjort noe) og at jeg ville få et brev når vedtak var gjort. Har ikke hørt noe mer så jeg aner ikke hva som skjer eller om jeg vil få penger fra NAV / arb giver i fremtiden og om jeg får vanlig utbetaling osv. Har prøvd å sette meg inn i reglene men NAV sine sider er ubrukelige.

Det er sånn jeg alltid har gjort det. Greit summert

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo