Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-12, 15:43   #11
Kristin81
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Noen som har oppnådd bedring på disse punktene?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Ja, det er virkelig utrolig hvor bra lavkarbo fungerer for kroppen! Jeg bevilger meg fortsatt litt snop, noe skal man ha å belønne seg selv med. Det jeg spiser da er Freias Premium 70% sjokolade, samt litt peanøtter. Ikke i ubegrensede mender selvsagt, men litt nå og da ser ut til å gå helt fint! Andre typer snop holder jeg meg unna, man blir veldig bevisst på å unngå ting med mye karbo etter hvert!

Så flott! Håper jeg blir flinkere etter hvert. Det blir kanskje lettere med tiden? Dette med mørk sjokolade er en fin ting (jeg spiser også sukkerfri lys sjokolade). Føler på en måte at denne metter bedre og "varer lengre / er mer mektig", dermed trenger jeg ikke de stoore mengdene som før, også føler man jo ikke at blodsukkeret raser i været som med vanlig sjokolade (som er min største svakhet og noe jeg eeeelsker, også sjokolade-cookies, ostekaker og gulrotkaker og cupcakes ikke minst..) Blir en stor utfordring å holde seg unna...

Opprinnelig lagt inn av Nutta, her.

Jeg kan vel si at jeg har opplevd en stor forbedring på alle punkter, bortsett fra epilepsi da for det har jeg ikke... + at jeg har fått en tilnærmet normal syklus, gått inn 3 skostørrelser, blitt kvitt myyye vann i kroppen, fått mindre betennelser i kroppen (jg hadde blant annet kroniske ørebetennelser) jeg er heller ikke så plaget med hodepine lenger, kolestrol og blodtrykk er normalt, sluttet på medisiner for diabetes2 Så jeg kan vel si at lavkarbo har forandret livet mitt

Oi!!! Det er sånne historier som gjør at man beslutter at det VIRKELIG er verdt å prøve lavkarbo for alvor. Hvor lenge har du holdt på med lavkarbo, og hvor lang tid tok det før du opplevde resultater på disse punktene du nevner? Hvilken filosofi følger du? Veldig fint å høre at du har fått det så mye bedre, det må jo være helt fantastisk! Spiser du frukt i det hele tatt? Veldig mye grønt?

Tenk om jeg kunne bli kvitt søvnproblemer og nesetetthet, søthunger og om fordøyelsen ble bedre!*drømme*
Og selvsagt komme inn i mine gamle klær igjen, selv om jeg setter de andre punktene jeg nevner enda høyere. Helsa kommer fremfor alt annet.
Epilepsien tipper jeg vel ikke at jeg kommer til å bli kvitt, det blir liksom for mye å håpe på, men en bedring hadde jo vært toppers. Egentlig lever jeg greit med denne sykdommen, men det er jo ganske sterke medisiner. Søvnproblemene, som jeg har hatt i ett år, plager meg verre. Det er utrolig slitsomt å ligge våken på natta - og man føler seg helt kjørt dagen etterpå!!

Flere som har opplevd å sove bedre med lavkarbo?

Min journal

Sist redigert av Kristin81 : 28-07-12 kl 15:53.
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat