Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-12, 10:47   #15704
milena
Seniormedlem

milena sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Oooh, jeg og noen andre på jobb planlegger en tur til Budapest i høst, så litt spa hadde ikke vært feil da. Takk for link!

Å jeg kan skryte av Budapest lenge - har vært der flere ganger. Det kan lønne seg å se litt på forhånd hva som skjer i byen på det tidspunktet. Alltid masse kulturelle tilstellinger som kan være interessante å få med (vi var f. eksempel på en utstilling hvor man fikk gå rundt i bekmørke i over en time i forskjellige landskap, oppsett og fikk føle hvordan det var å bevege seg i en verden ute å ha synet - utrolig lærerikt).

Og så er det parken med alle de kommunistiske statuene som ble tatt ned rundt om i byen og samla på ett sted i steden for å bli ødelagt http://www.mementopark.hu/pages/home/?lang=en. Of så går det jo ann å velge seg ut noen av disse tingene http://www.budapestagent.com/101-thi...-budapest.html, man rekker jo ikke en brøkdel. Kollektiv trafikke er helt kul, litt retro og billig (tram, buss og metro).

Ja, nå kuppa jeg tråden, men jeg er bare så glad i den byen. Skal nok tilbake igjenn. Ja, og vill man ut så er det masse muligheter. Det eneste man må passe seg for er hovedgågaten. Der er prisene litt sinnsyke. Og så kan man sjekke litt på forhånd på internett plasser man har lyst å prøve. Jeg har gørt at det finnes plasser hvor man går inn bestiller en brus og så får man ikke gå før man har betalt masse - ekte turist traps. Har ikke vært borti det selv selv om vi har vandra byen rundt og drukket kaffe på de mest lugubre plassene, men tenkte det var greit å ha det i bakhodet.