Vis enkelt innlegg
Gammel 27-07-12, 14:02   #15685
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg lurer på om det er vanlig prosedyre for et forsikringselskap som har fått fullmakter med navn og addresser for og innhente de nødvendige opplysningene og IKKE bruke addressene man har oppgitt, men i stedet søke på navn og sende det privat til dem?
NAV fikk aldri kravet om utlevering av opplysninger, men purringen ble sendt NAV sentralt istedet for navnet på min saksbehandler (som aldri har fått noe, slik at jeg mistenker en annen med samme navn har fått kravet) og da kom det frem. Så skullle det innhentes opplysninger fra legekontoret, men legekontoret hadde aldri fått noe skjema. Det viste seg at forsikringselskapet har sendt kravet til legen privat og hun er ute i svangerskapspermisjon. Nå er det endelig sendt til legekontoret, men jeg lurer på om de kommer til og sende til endoen privat også (eller til andre med det navnet).
Finner det nesten krenkende at de sender info om meg og kopi av mine fullmakter på lykke og fromme og ikke til addressene oppgitt i fullmakten.

Vel - det kan hende de vil gjøre det på denne måten for å unngå at noen planlegger utifra dette og hijacker opplysningene? Jeg mener - man kan jo si "ring denne personen for referanser, han heter.." og så rute telefonen til en vennlig sjel som sier det du vil. Men i dette tilfellet høres det veldig søkt ut...

Uansett når det er offentlige kontorer/bedrifter det skal sendes til så er dette unødvendig og krenkende. Jeg hadde ringt og spurt direkte om dette er vanlig praksis....