Vis enkelt innlegg
Gammel 27-07-12, 13:11   #6
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppnådd bedring på disse punktene?

Hos meg var det motsatt. Kunne gjerne hatt svingdør på do. (Ikke bare høykarbo/korn sin skyld, men også overdreven melkebruk og sykdom.) Iallfall mye bedre nå.

Etter at jeg kuttet mel 100% forsvant min 20årige nær konstante bihulebetennelse.... Jeg har ikke hatt vann i mellomøret eller tett kanal mellom bihuler/øre siden heller. Og kun en enkelt tredagersforkjølelse. Enn om jeg hadde visst dette da jeg var 15....

Cravings mye mer under kontroll og nå som jeg har en stål-avtale med meg selv om å aldri spise sjokolade to dager på rad ser det ut som jeg kan nyte sjokolade også. (Måtehold finnes ikke i mitt vokabular på samme side som "sjokolade", og jeg blir lett "avhengig" så med minst 1 dags "avholdenhet" mellom hver gang så unngår jeg - iallfall så langt - å havne "på kjøret" igjen.)

Jeg tenkte ikke bevisst på endringene da jeg ble satt på mel- og sukkerfri kost som en del av en eliminasjonsdiett. Den skulle ta minst 3 uker, men for meg tok den nok nærmere 6 måneder. Funderte aldri på hvilke ting som ble bedre (unntatt magen) før jeg gjeninnførte mel og oppdaget at nese-svinereiet kom igjen. Først da la jeg merke til at det var borte... og det etter 20 år som munnpuster store deler av tiden!

Søtsuget den første 1-2ukene er en kropp som ikke skjønner "hvorfor du gjør dette mot den"... når du kommer gjennom den tiden (krom-tilskudd, kanel og juksesøtt kan hjelpe deg gjennom denne tiden, men jeg hadde vel heller anbefalt *litt* frukt enn det juksesøte i starten. Mulig at kokosolje også kan avhjelpe siden det går rett til forbrenning og ikke innom sidebeina.) vil du kjenne deg mye bedre og mye mer herre over matlysten. Men - husk at en del cravings er for mange også dårlige vaner... og det må jobbes mye med disse. Å ikke løpe til sjokoladeskapet om man er trist/kjeder seg/alene osv. (Den siste er min - jeg tror liksom at mat/snavel ingen ser jeg spiser ikke teller ...)