|
Sv: Noen som har oppnådd bedring på disse punktene?
Hos meg var det motsatt. Kunne gjerne hatt svingdør på do. (Ikke bare høykarbo/korn sin skyld, men også overdreven melkebruk og sykdom.) Iallfall mye bedre nå.
Etter at jeg kuttet mel 100% forsvant min 20årige nær konstante bihulebetennelse.... Jeg har ikke hatt vann i mellomøret eller tett kanal mellom bihuler/øre siden heller. Og kun en enkelt tredagersforkjølelse. Enn om jeg hadde visst dette da jeg var 15....
Cravings mye mer under kontroll og nå som jeg har en stål-avtale med meg selv om å aldri spise sjokolade to dager på rad ser det ut som jeg kan nyte sjokolade også. (Måtehold finnes ikke i mitt vokabular på samme side som "sjokolade", og jeg blir lett "avhengig" så med minst 1 dags "avholdenhet" mellom hver gang så unngår jeg - iallfall så langt - å havne "på kjøret" igjen.)
Jeg tenkte ikke bevisst på endringene da jeg ble satt på mel- og sukkerfri kost som en del av en eliminasjonsdiett. Den skulle ta minst 3 uker, men for meg tok den nok nærmere 6 måneder. Funderte aldri på hvilke ting som ble bedre (unntatt magen) før jeg gjeninnførte mel og oppdaget at nese-svinereiet kom igjen. Først da la jeg merke til at det var borte... og det etter 20 år som munnpuster store deler av tiden!
Søtsuget den første 1-2ukene er en kropp som ikke skjønner "hvorfor du gjør dette mot den"... når du kommer gjennom den tiden (krom-tilskudd, kanel og juksesøtt kan hjelpe deg gjennom denne tiden, men jeg hadde vel heller anbefalt *litt* frukt enn det juksesøte i starten. Mulig at kokosolje også kan avhjelpe siden det går rett til forbrenning og ikke innom sidebeina.) vil du kjenne deg mye bedre og mye mer herre over matlysten. Men - husk at en del cravings er for mange også dårlige vaner... og det må jobbes mye med disse. Å ikke løpe til sjokoladeskapet om man er trist/kjeder seg/alene osv. (Den siste er min - jeg tror liksom at mat/snavel ingen ser jeg spiser ikke teller ... )