|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Leeenge siden jeg har vært innom her nå - godt å se at dere holder koken . Høres deilig ut med sydentur Tarato - og husk, det forbrenner faktisk mange kcal å svømme!
Selv måtte jeg stikke fingeren i jorda å gå ned på kcal for å få i gang vektnedgangen igjen. Men det gir resultater, så fram til jeg reiser på skikkelig ferie om to uker blir det et nokså stramt regime. I dag noterte jeg minstevekta på mange år - 68,7 kg . Målet er å ligge mellom 63-65 kg (er kortere enn dere langbente damer), og det ser ut som om det kan være mulig, selv om det har tatt lenger tid enn jeg egentlig hadde planlagt. Samtidig: fordi ting har tatt så lang tid, og jeg har ligget leeenge på samme vekt, så ser jeg at om jeg ligger på et visst kcal nivå, så holder jeg vekta. Og det er godt å vite - for det betyr at jeg ikke må være matnazi på livstid.
Det er utrolig deilig å føle seg vel i klær jeg forsåvidt har brukt de siste årene, men som nå sitter fint, og ikke sånn at jeg må gå slik eller sånn for at valkene ikke skal synes. Dessuten tror jeg beina mine har godt av en lettere bør å bære på - kjennes sånn ut.
Nuvel - nå skal jeg jobbe litt itl, så hjem og lage lavkarbovafler for å ha med på tur i morgen. Skal ha langhelg til trøndelag, og selv om jeg vet det blir utskeielser - så kan de begrenses. Det er også en nyttig lærdom - maten smaker ikke bedre om den spises i store mengder. en liten croissant er faktisk like god som en stor - og like tilfredsstillende. Mye man (jeg...) måtte bli over 40 før jeg lærte .
fortsatt god sommer til dere alle!
|