|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Livet mitt er bygget på dårlig samvittighet og skyldfølelse jeg vet ikke hvordan man fungerer uten... 
Også dukker det opp sånne som Breivik... Og det snakkes om omsorgssvikt og lite voksenoppfølging. Så ser man liksom framtida da, når man har ca ti timer i uka med junior + helgene. 
Jeg har to barn som er i slutten av tenårene. Da de gikk i barnehage delte vi, som dere, en leverte og den andre hentet. Vi jobbet også begge 80%, det var selvfølgelig litt trangere økonomisk, men dagene ble så mye lettere. Vi hadde kortere dager i istedet for en dag fri.
Jeg tror at hvis dere har en god og trygg atmosfære hjemme, så vil alle tjene på at dere prioriterer dere selv også. Jeg vet at etter en jentekveld eller liknende er jeg storfornøyd, har fått fylt opp skravlekvoten, osv, og det tror jeg alle tjener på !
Jeg har også alltid vært slik som trenger litt alenetid. Selv nå, med store, selvgående barn, hender det at mannen min foreslår at jeg feks tar en helg i Oslo. Han merker på meg at jeg trenger litt annen "luft". Til høsten skal jeg studere i en annen by, og jeg må ukependle. Jeg gleder meg som en unge! Akkurat passe alenetid, da kan jeg studere, lese, sosialisere, trene så mye jeg vil, uten å tenke på noen andre ! Det høres kanskje litt egoistisk ut, men nå er barna mine i flytteklar alder. Tror de knapt kommer til å merke at jeg er borte, faktisk!