Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-12, 21:05   #9
ToreH
Gjest

Sv: Hva spiser du før og etter trening?

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Kanskje det er slik. Jeg tenker ofte på det. Jeg holder ut 20 min oppvarming, 1 time styrke og så en time på tredemøllen (med 4 oppoverbakke intervaller). Men, jeg spiser aldri frokost (når jeg spiste det så var det når jeg tvang meg fordi det var jo sunt). Men, jeg har hatt gode resultater. Sterkere har jeg blitt for jeg har lagt på både vekt og repetisjoner i forhold til når jeg begynte. Kondisen tror jeg nok også er bedre. Men, skal ta nye tester på maks styrke og kondis snart, så da får jeg jo se fremgangen. Og så har jeg gått ned 24kg på litt over 3 måneder. Alle er forskjellige. Dette er det som har passet meg. Jeg må ta forbehold i at jeg ikke jobber for øyeblikket og har kunnet ta meg en lur etter trening osv. Med en gang jeg merker at jeg ikke kan gi alt eller resultatene på testene viser at fremgangen ikke er god nok i forhold til innsatsen kommer jeg nok til å revurdere mine rutiner.

Det som fungerer for en er som oftest det beste, så der har du funnet en god oppskrift for deg. Det Ketoseprinsen nevner er også riktig på generelt grunnlag fordi hva man orker på tom mage henger ofte nøye sammen med intensiteten på treningen.

Å trene motbakkeintervaller på tom mage etter 1t20min styrketrening høres mer nedbrytende enn sunt og oppbyggende. Men for en som trenger gå ned i vekt, så vil det selvsagt medføre at man minker i str, fysiske lover gjelder fortsatt All trening er jo bra trening og vil ha effekt, men all trening er ikke nødvendigvis sunn trening, selv om mange tror det.

Tips til deg som du selvsagt kan drite i, men som kan være verdt å prøve:
Del heller opp treningen din for mer effektiv trening som ikke "bryter deg ned" (trening er å bryte ned, men man skal jo bygge opp gjennom hvile). Styrke en dag og kardio/bakkeintervaller en annen dag. Dette betyr at du kan yte mer pr økt, dvs ha en høyere intensitet pr økt, som igjen vil gi de samme resultater som nå, uten å bryte ned kroppen din. Sagt på en annen måte, du ville blitt sterkere, raskere og få bedre pust enn hva du har nå pr idag på samme tid fordi du gir kroppen mer hvile.

Svar med sitat