Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-12, 10:33   #4
ToreH
Gjest

Sv: Hva spiser du før og etter trening?

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Ja, jeg elsker da å trene på tom mage... Tar en kopp kaffe før trening. Holder fint ut en trening på 2 - 2 1/2 time. Men, så trener jeg ikke så hardt som noen her inne. Jeg følger med på kroppen, og begynner jeg å føle at jeg ikke kan gi alt, eller at jeg blir svimmel så kommer jeg nok til å tenke meg om.

Det eneste jeg har merket er at jeg før pleide å pøse på med vann under trening. Nå passer jeg på å ta små slurker hele veien gjennom treningen. Føles mye bedre og så blir ikke magen full av vann.

Enig med deg. Trening er jo individuelt mht intensitet og hva man ønsker oppnå. Jeg har også trent kardio på tom mage og kun vann underveis. Det fungerer på restitusjonsøktene, men ikke særlig bra når man skal ta i litt. Men for mange som bare skal pumpe jern så er nok dette helt greit.
De to fotball lagene som går på lavkarbo ble målt til å ligge i snitt mellom 70-80% av makspuls i snitt ila en kamp. Antakelig lavere siden målingene var unøyaktige ifølge Ken Hallsteinsen. Dette er altså fotball på elitenivå i 90 min!!!!! Jeg er ikke imponert og det sier seg selv at de ikke akkurat trenger så mye næring hverken før eller under en kamp. Under Sist konkurranse hadde jeg en snittpuls på 87% i 2 sammenhengende timer! Nøyaktig målt med en Polar RS800. Så å gå på lavkarbo fotballspillerkost funker ikke, men det er jo også et poeng for Ken Hallsteinsen. Fotball er ikke spesielt krevende og utholdende, så for andre mer intensive utholdenhetsidretter bør man både karbe seg opp før og under konkurranser/harde/lange treningsøkter.

Så hvis du føler deg slapp eller føler at du blir svimmel under dine 2-2/12 t økter så betyr det at du trenger næring for å kunne trene hardere. Men hvis målet ikke er å kunne presse grenser så funker jo tom mage og kaffe, det har jeg prøvd selv også.

Svar med sitat