Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-06, 02:12   #5
AnnaV
Medlem

AnnaV sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 49
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Franske kvinner blir ikke fete

Opprinnelig lagt inn av nøtta

ja for noen handler det om og flytte fokus (meg f.eks) og at det og skeie ut er greit så lenge du nyter det ! og når virkelig nyter du det ? etter en trening ? når du har vært flink en lang periode ? ....

Dette er en av tingene Paul McKenna tar opp i den boken vi snakket om, Iset, "I can make you thin". Han tar opp viktigheten av å nyte, virkelig NYTE det man spiser. Man må, for hver bit man tar, snuse maten inn, la den leve i munnen , kjenne på konsistensen, innhalere alle smakene, virkelig KJENNE at man spiser og at det er en bra ting. Man skal konsentrere seg 100 % om at man spiser, og ikke gjøre det i bilen, mens man ser på TV, mens man leser, fordi men kjeder seg - man skal sitte med maten sin og konsentrere seg om at man spiser og nyter maten. Veldig fornuftig, egentlig, hvem husker ikke å ha spist "i blinde", så raskt at man ikke klarer tygge ferdig, at man mer innhalerer enn spiser, an man plutselig er så mett at det er ubehagelig? Om man konsentrerer seg 100 % om det man gjør vil man ikke bare spise BEDRE mat fordi man vil ha all opplevelsen med mat man kan ha, men man spiser også mindr e- for i det SEKUNDET man ikke klarer nyte maten til full elengre, så slutter man å spise! Mat er for godt til å bare kjøres i kverna, mat skal NYTES! Har man sluttet å spise for tidlig og er sulten etter en halvtime igjen, vel, så NYTER man litt til. Skjønner tankegangen? Jeg har iallefall begynt å spise mye saktere, og nyter maten mer etter å ha lest boken og virkelig tenkt over hva det betyr og hva det forteller meg. Det er ikke feil å fokusere på mat, men å fokusere feil på mat, vel, det er verre.

"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat