Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-12, 11:17   #15543
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvordan får man kroppen til å glemme ting som har skjedd?
Det skjedde endel psykiske ting for endel år tilbake som fikk kroppen min til å knyte seg fullstendig. Tingene er oppgjort, og mentalt er det ute av verden, men hvorfor vil ikke kroppen gi slipp? Jeg kjenner kroppen knyter seg hver gang noe lignende skjer, men som sagt så vet psyken at det ikke skjer.

Det plager meg for jeg vil at kroppen også skal innse at det er ingen grunn til fare!

Utifra min egen erfaring (som vanlig ) - har du fått avdekket noen ubalanser når det gjelder vitaminer/mineraler i kroppen?

Jeg har gjentatte ganger snakket høyt og vakkert om mine resultater etter å ha fått en blandet kosttilskuddspakke etter hårmineralanalyse, og i mitt tilfelle var det som om kroppen "fant igjen seg selv". Jeg sliter også mye med forknytte muskler, det låser seg lett om jeg er i samme stilling over litt tid, og jeg må brekke meg opp om morgenen. Det eneste som gjør det LITT bedre er jevnlig bevegelse. Trening gjør godt der og da, og løsner det meste, men når jeg da kommer hjem og slapper av i sofaen en time må jeg igjen brekke meg opp.

Mine resultat ga svært lave verdier på bla magnesium, natrium, kobber og en hel haug andre ubalanser (noen var for høye, fordi andre var for lave osv.). En måned etter at jeg begynte med den tilpassede kosttilskuddspakken, var absolutt alle vondter vekke! Jeg testet det ut med en aromaterapitime der jeg for første gang i mitt liv ikke syntes NOE var vondt, ikke engang brystmuskulaturen som ofte er litt stramme på de fleste. Behandler var helt overrasket, siden hun for få år siden gjorde samme behandling - og da måtte være så forsiktig fordi vondtene satt absolutt overalt.

Nå har jeg vært uten i 6 uker i påvente av nye prøvesvar, og mye har kommet tilbake... korsryggsmertene, hoftesmertene er verst...

Jeg sier ikke at dette nødvendigvis kan utgjøre en forskjell for deg - men siden jeg har så gode erfaringer selv - kan det være noe å tenke på?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/