|
Sv: PCOS skravletråd
Opprinnelig lagt inn av Lavkarboforlivet, her.
Tusen takk
Har tatt noen blodprøver, men ikke fått en dritt info fra noen om hvordan jeg lå an der.... useriøst!! Men jeg tror nok at jeg var ganske hardt rammet når det kom til insulinet, for jeg hadde INGEN mens/syklus da jeg levde høykarbo... Når jeg begynte fast med lavakrbo i jan 2011, fikk jeg mensen ca. hver 3 mnd... evig lang syklus kan man si
Men da jeg begynte på metformin desember ifjor, har mensen vært ganske stabil på en syklus på 35 dager. Så det som gjorde susen for syklusen var tydeligvis metformin i komb med lavkarbo mat Det skjedde umiddelbart forbedring:-)
Ja, lokalsykehuset her har vært helt bånn i bøtta, men veien går videre! Heldigvis!
Jeg har hørt noe om at PCOS er arvelig belastet, men at det kommer fra et gen fra faren? Aner ikke helt dette her jeg, men har hørt det.. og har en jente det av barna, får som regel de andre jentene det også? Er bare noe jeg har hørt, så aner ikke om det er noe i det ?
Vet ikke om det stemmer, men jeg har hørt at man kan få eggløsning av å gå på metformin. Og jeg har også hørt at mange kvinner får regelmessig mens når de går på metformin, men med en gang de slutter å gå på metformin vil problemene vende tilbake.
Det jeg vil frem til er kanskje du er en av de heldige som blir gravide på egenhånd og ikke trenger assiert befruktning om det ikke ligger noe annet bakgrunn at dere må ha det. (ikke at det er noe galt å trenge assiert beefruktning for å bli foreldre, men jeg har forstått at det er en lang prosess både fysisk og psykisk hos kvinner....)
Men veldig bra at du har fått regelmessig menstrasjon.
Ellers er jeg enig med Klara jeg syns også du skal be fastlegen om å ta en glukosebelastning, samtidig en blodprøve og c-peptid.