Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-12, 09:53   #388
Klara
Seniormedlem

Klara sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 44
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Lavkarboforlivet, her.

Tusen takk
Har tatt noen blodprøver, men ikke fått en dritt info fra noen om hvordan jeg lå an der.... useriøst!! Men jeg tror nok at jeg var ganske hardt rammet når det kom til insulinet, for jeg hadde INGEN mens/syklus da jeg levde høykarbo... Når jeg begynte fast med lavakrbo i jan 2011, fikk jeg mensen ca. hver 3 mnd... evig lang syklus kan man si
Men da jeg begynte på metformin desember ifjor, har mensen vært ganske stabil på en syklus på 35 dager. Så det som gjorde susen for syklusen var tydeligvis metformin i komb med lavkarbo mat Det skjedde umiddelbart forbedring:-)
Ja, lokalsykehuset her har vært helt bånn i bøtta, men veien går videre! Heldigvis!
Jeg har hørt noe om at PCOS er arvelig belastet, men at det kommer fra et gen fra faren? Aner ikke helt dette her jeg, men har hørt det.. og har en jente det av barna, får som regel de andre jentene det også? Er bare noe jeg har hørt, så aner ikke om det er noe i det?

Bare en blodprøve kan ikke fortelle deg om du er insulinresistent, du må være fastende og ta en glukosebelastning (drikke masse sukkervann), og samtidig ta en blodprøve, c-peptid. Synes du skal be fastlegen om å få tatt en slik test

Så bra at syklusen har begynt å stabilisere seg, og at den har blitt betraktlig kortere!

Jeg har ikke lest noen konkrete beviser på at det kun er arvelig, så aner ikke