|
Sv: cola light med sucralose
Opprinnelig lagt inn av nøtta
jaja men sucralose det samme som splenda ? det er det jeg lurer på ... og det derre med klor skjønte jeg ikke hvis man tilsetter litt klor i olje blir det kalori og fett fritt
denne diskusjonen blir nok aldri ferdig, men interessant å jooodaaa 
Sukralose er det som gjør splenda søtt, - det er søtstoffet som brukes i splenda. Akurat som at Candarell er søtet med Aspartam + Acesulfam-k.
Det er ingen som noen gang har hevdet at sukralose er hverken sundt eller naturlig (bortsett fra markedsførere/reklamebyråene da). Det som er bra med det er at det har bedre "korttidsvirkninger" enn aspartam. Sukralose er forøvrig ikke et nytt søtstoff, det har vært brukt i Canada siden 70tallet.
Forskning sto visst for gjenoppretting av potetens ære i går... Det er ganske interesant å se forskjellen på hva forskningen viser, og hva media og ulike rikssynsere presterer å vri ut av den.
Stevia i pulverform synes jeg smaker godt, men det er viktig å ikke ha for mye for da blir det bittert. Fint lite som skal til. En brus med stevia hadde vært snadder! 
Sukralose er klorbehandlet, aspartam er tresprit, fysj er det uansett. Ikke for å forsvare sukralose altså, men tilsettes ikke klor i drikkevann også?