Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-12, 17:31   #378
Lavkarboforlivet
Medlem

Lavkarboforlivet sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Takk! Formen er egentlig ikke så verst, men jeg er bare ikke vant til å være så ukomfortabel hele tiden Det som har vært "vanskeligst" har vært å spise ofte nok for ikke å bli kvalm, mataversjoner mot det meste, og at jeg plutselig trenger ca 4 timer mer søvn i døgnet Og så er det utfordrende å finne lavkarboalternativer som jeg klarer å spise, for kroppen stopper helt opp på høykarbo.

Hvor er du i løypa?

Det viktige er visst å holde seg unna ketosen. Jeg kommer ganske lett i ketose, så i stedet for å telle karber frenetisk har jeg heller økt på ganske mye, og kuttet ned litt på fettet. Synes det fungerer greit, det regulerer seg selv.

Skjønner det med forbudt mat! Vi må jo spise, hver dag og flere ganger om dagen. For meg er det viktig at mat er en kilde til glede. Og som May West sier: Jeg kan motstå alt unntatt fristelser

Her er det en fin gjennomgang av de forskjellige tankene om lavkarbo og svangerskap

Veldig enig med deg ang PCOS som trigger lysten på høykarbo! Jeg har alltid vært og vil alltid være veldig glad i søt smak, men har ikke det samme suget for karbohydrater nå som før. Tror det hjelper at jeg spiser nok også. Ble mye sukker og sigaretter i mitt forrrige liv

Som jeg skriver over, så er formen stort sett bra! Jeg vet om flere som har hatt det skikkelig tøft fra positiv test omtrent, så skal ikke klage. Det er kjempespennende, men synes det er litt tidlig å slippe gleden helt løs. Håper det blir lettere å slappe av etter å forhåpentligvis se en friskt og velutviklet baby med bankende hjerte på UL om to uker!

Kan godt forstå at det er vanskelig å slippe jubelen helt løs, og jeg kommer vel til å sitte med samme følelse om vi en dag klarer det:-) krysser alt jeg har, og all lykke på UL om to uker! Tusen takk for link, mye nyttig info der. Føler meg mere trygg på å følge lavkarbo under svangerskap!:-) kommer vel til å ligge på ca. 50 gram karbo om dagen og evt litt høyere mot slutten.

Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat