|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Den minstenoteringen din VSB vil (les: skal) jeg også ha! Bare vent; en da er vi på samme sted. Du sliter med kh; kan det være at det er visse sorter du ikke kan ha? Hva med å spise ensidig og innføre ett og ett og kjenn på kroppen hva som samler vann (for disse kg'ene fra dag til dag er vann vet du). Eller kan det være andre ting som samler vann? Cola zero f.eks (kremt: sitter i glassbur og kaster stein nå)
Har snikveid med hver eneste dag denne uka, og fikk "belønning" i dag: ny minstenotering var 76,5 kg. Dvs 1,3 ned siste uke! Suksesskriteriet for meg er ikke spise for mye til hvert måltid; noe mer grønnsaker (dvs mer kh), ikke melkeprodukter, gjerne litt vin i løpet av uka , og ikke rødt kjøtt... Den skjønner jeg ikke, men den er helt åpenbar så jeg fortsetter med kylling og svinekjøtt. I praksis blir dette knekkebrød med ost til frokost (vet ikke om jeg greier å kutte ut den ennå), salat til lunsj grønt og skinke/kyllingbiter (ikke for mye proteiner), middag med kylling eller en svinekotelett og enda mer salat og grønt. Hvis behov for noe til kvelds, kan jeg ta et knekkebrød, litt salat, litt grønnsaker. Nå skal jeg prøve ut dette den neste uka, for å se om teorien min stemmer helt. Hittil har jeg bare hatt antagelser. Kryss fingrene for meg damer! Hadde en tur i klesskapet i morges; kikka litt i den hylla med klær som ligger "på vent". Spennende..... Mye fint der altså; må ha en prøverunde til kvelden!

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort! Og litt mer aktiv!
|