|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.
Takk for svar. Men hjalp det å slutte med soya? Er ikke kokosmelk mye tynnere/utvanna sånn at man må bruke mye? Mandelmelk er dyrt. Jeg bruker for mye til å kunne bruke mandelmelk. Jeg bruker soya i te og kaffe som jeg drikker mye av.Hva slags symptomer hadde du?
Det hjalp 100% å slutte med soya. Jeg og ikke minst magen min har det mye bedre. Mensen kommer etter klokka nesten, den er sterk men varer bare to dager og det kan jeg leve med. Har heldigvis ikke særlig smerter lengre slik som jeg hadde før i tiden ihvertfall ikke mer enn et par paracet fikser. Som jeg skreiv i innlegget mitt fikk jeg symptomer på overgangsalder, det vil si totalt uregelmessig og uteblivende mens, spotting, leddsmerter, svettetokter, ømme bryster, søvnproblemer, hodepine m.m. Se også artikkelen jeg har linket til.
http://www.foodrenegade.com/dangers-of-soy/
Jeg bruker samme mengde kokosmel som jeg brukte soyamelk, synes ikke den er noe tynnere enn soya. Det handler kun om tilvenning. Jeg syntes soya også var tynt/skvipete da jeg begynte med det. Jeg syntes det var forferdelig å kutte fløte og nesten all ost, men det går. Handler kun om vilje og tilvenning, og jeg skal love deg at da jeg lærte om alle bakdelene til soya ble det fort slutt på det. Var verre med osten..... Det går også ann å venne seg til å bruke mindre mengder melk i te/kaffe om man vil eller rett og slett drikke mindre av dette og drikke mer vann/iste...... alt går hvis man vil.
Mandelmelk kan du lage selv vet det finnes både oppskrifter her på forumet og på nettet, det skulle jo gjøre det billigere regner jeg med. Har ikke prøvd selv.
Sist redigert av Lillemy71 : 06-07-12 kl 09:33.
|