Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-12, 21:49   #369
Lavkarboforlivet
Medlem

Lavkarboforlivet sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Gym82 - Velkommen tilbake! Sikker på at du klarer nedgangen, med IVF som gulrot!

Lavkarboforlivet - Velkommen hit! Fint å ha noen å dele utfordringer og tips med!

Det er litt tidlig ennå, men må dele dette med de av dere som ikke har hørt det ennå: vi har hatt vårt 2. IVF-forsøk, og det klaffet! Jeg er i dag 7+1, med termin i slutten av februar! Klarer ikke helt å tro det er sant, men håper inderlig det går som det skal

Klarer ikke å spise så veldig lavkarbo, sliter med mataversjoner om dagen. Men når kvalmen roer seg har jeg planer om å gå tilbake til et liberalt lavkarbokosthold.

Takk skal du ha:-) Gratulerer så mye da, sååå spennende!!! Ønsker all lykke med svangerskapet! Kan tenke meg at det ikke er lett å følge et lavkarbo kosthold når man er gravid, men jeg lurer på en ting... er det helt greit å følge lavkarbo når man er gravid? Må man øke litt på karbohydratene? Jeg spørr fordi jeg er litt "nervøs" for hva jeg skal gjøre når vi en dag forhåpentligvis får det til... Jeg har nemlig kjempet veldig med vekten, og ble supersvær da jeg sluttet på p pillen og ikke ante at jeg hadde PCOS... Jeg la på meg i rekordfart, og skjønte ikke noe av hvorfor jeg følte at jeg måtte spise og spise. Endte opp på 140 kilo minst.. Så la jeg om til lavkarbo i jan ifjor, nå veier jeg 91 kilo, og har dermed tatt av 49 kilo Er så fornøyd med det, og hvordan ting utvikler seg, og føler at kostholdet mitt er stabilt og godt. Uten problemer:-) Men hva skjer den dagen vi evt blir gravide da? Må jeg øke på karbo da, spise nærmere høykarbo, eller er det ok å spise lavkarbo? Vet det er delte meninger om dette her... Men jeg ønsker veldig å ikke legge på meg så altfor mye under et svangerskap, med tanke på all jobben jeg allerede har gjort. Jeg forventer jo antageligvis 10 kilo opp da, men vil ikke opp så mye mere enn det.. Men vet jo at jeg legger på meg masse med høykarbo da.... Kanskje litt teite spørsmål dette her, men det er en ting jeg tenker på litt Nå er endemålet mitt 75 kilo, siden jeg er 175 høy. Så er snart bare 15 kilo unna, det blir godt å komme i mål. Men tar gjerne imot en graviditet imellom altså Hvor tid jeg når normalvekten, om det er før eller etter en graviditet er jeg ikke så nøyen på. men ser ut som om veien til å bli gravid kan bli litt lang... Er veldig glad på dine vegne, som nå er gravid:-) Krysser alt jeg har for at dette går bra!!

Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat