Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-06, 20:52   #7
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: cola light med sucralose

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Ja HAR det det? Eller er det bare forsket mindre på det?

Mer forskning vil vise så mye rart. Forskningsresultatene er helt avhengig av hva som undersøkes, og hvordan undersøkelsene gjøres. Forskning kan brukes til mye rart. Det er bare å se på Aspartam, enkelte forskningsprosjekter viser at der er ren gift, mens andre kan konkludere med at det nærmest kan regnes som et essensiellt næringsstoff. Det er avhengig av hva som undersøkes, hvem som utfører undersøkelsen og hvordan det gjøres, og hvem forskningen finansieres av. Og sikkert mye mer til...

Slik vil det alltid være når den vitenskapelige metode ligger til grunn.

Sucralose har færre merkbare skadevirkninger. Færre får direkte raksjoner. Men det er jo ikke dermed sagt at sukralose er mindre giftig enn aspartam. Ingen av dem er bra.

Men skal jeg velge mellom aspartam og sukralose så velger jeg helt klart sukralose. (Helst vil jeg ha Stevia, men det er ikke et valg... enda.)