|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.
Leste på en blogg at det ble ekstra sunt og godt om man tok fiberhusk på toppen av knekkebrødet før steking. Stemmer dette? (ps, jeg ser at dette er ei herifra, fra forumet, men husker ikke nicket hennes... Så om du ser dette, så kanskje du kan svare meg selv? Ps, flott blogg!!
Det står ca litt under halvveis på DENNE siden.
Det kommer vel av oppfatningen at fiber er bra? Mat blir ikke sunnere av at man strør fiber over, nei. Vil ikke si at den blir mer usunn av den heller altså. Mer nøytralt. Vi klarer oss helt fint uten fiber i det hele tatt. Se bare på inuittene. Det var ikke mye fiber de fikk i seg...
I studier har de sammenlignet loff og grovbrød og funnet ut at de som spiste grovbrød har mindre tarmkreft. Det kan jo ikke være at grovbrød har færre karbohydrater og lavere GI og gir derfor jevnere blodsukker. Jevnere blodsukker betyr mindre mat til kreftcellene. Det er visst mye mer naturlig å tro at fiber har en magisk effekt på tarmkreften ved at den skrubber tarmtottene. 
Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.
Noen som har prøvd soyaproteinen og bakemisken som selges på ketolye.no? Hva syns du? -blir det brukt? er det veldig dyrt i forhold til andre som selger dette?
Shailene svarte på det med bakemiksen. Det er mye gluten i den, og du bør heller velge glutenfrie produkter. For eksempel fiberhusk. Veldig mange av oss er glutenintolerante uten å vite det. Jeg var også det. Jeg trodde det var normalt å ha løs mage halvparten av tiden, jeg. Fordi slik hadde det vært for meg leeenge. Så gikk jeg over til lavkarbo og etter en periode på to-tre uker i begynnelsen med forstoppelse, så gikk det over til perfekt konsistens så lenge jeg spiser som jeg skal og ikke har mensen (får alltid løs mage de første dagene når jeg har mensen).