Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-12, 17:37   #15466
ElisaT
Medlem

ElisaT sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 54
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Skal du lage mat selv eller bestille, skal dere leie et sted eller ha det fek "på låven"? Satser du på 3- retters eller sodd eller spekemat?
Skal dere ha åpen bar, eller kjøpe inn alkoholen selv over tid?

Mange ting som spiller inn! Vi leide et sted der de lagde maten, så vi betalte pr kuvert. Mener det var 560,-, men det var 17 år siden.
Mamma sto for alkoholen og vi fikk alle osmikke skulle bruke kvotene sine til å kjøpe for oss de 2 siste årene før bryllupet! Kjøpte bare vin og øl her i landet!
Laget all maten til konfirmasjon for 4 år siden, kjøpe inn i løpet av året før på tilbud etc og slapp billig unna til 30 pers.

Så hvordan du vil ha det, har enormt mye å si for sluttsummen!

Enig med Kitt!

Jeg har arrangert endel bryllup, og hvis dere skal sitte til bords gjennom tre retter bør du regne rundt 1 flaske vin pr person. Det du må tenke på er hvor mange taler blir det (mange taler=mye skåling og drikking), er det mange som skal kjøre/er gravide blir det mindre. Alt dette har innvirkning på hvor mye drikke som går ned. Og så spørs det jo hvordan gjestene dine er, men det vet du best selv .

Det er også vanlig å levere ut "bonger" til drikke etter middagen ved feks å legge de under kuvertasjetten. Dette er en rydding og grei måte å gjøre det på, får folk 3 bonger pleier det å holde til alle. Og de fleste har konjakk/likør til kaffe/kake inkludert.

Hvis du skal ha bryllupet på et hotell eller liknende må du nok regne fra 600,- og oppover pr kuvert for 3-retter.

Det jeg alltid har synes har vært veldig greit er nok folk har et budsjett å jobbe ut i fra. Da blir det ingen overraskelser når regningen skal betales.

Bare spør hvis du lurer på noe mer .