Tråd: Juni 2012
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-12, 12:51   #142
aragorn
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
aragorn er ny på veien

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Jeg ligger på det samme, sånn cirka, men noen dager er jeg ned mot 1100 og noen dager opp mot 2000. Jeg tror det beste er å kjenne på metthetsfølelsen, er du tilfreds og går ned hadde jeg ikke økt matmengden. Det som er viktig å huske på at vi er så innmari forskjellige, 1600 kalorier kan være altfor lite for en person, mens en annen trenger endel mindre. Høyde, vekt, forbrenning, osv spiller inn. Og jo nærmere målvekten du kommer jo mindre mat trenger du, har i hvert fall jeg erfart.

Hei og takk for svar!

Jeg er jo godt fornøyd med det som skjer. Vekten går ned, mindre omfang rundt mage og andre steder. Så det er jo ingen grunn til å gjøre endringer.

Jeg tenker ganske mye på hva som skjer etter at jeg har nådd målet. Det var derfor jeg i utgangspunktet ønsket å se hvor mye jeg egentlig spiser i forhold til det jeg trenger. Hvor mye kan jeg f.eks. spise før vekten øker.
Når man minsker i vekt så vil jo også basalforbrenningen minke, slik at man i utgangspunktet da trenger mindre energi inn. Trening vil jo også virke inn på dette selvsagt.

Man får jo seg en overraskelse når man ser hvor lite det skal til for å komme i energioverskudd. Jeg må nok venne meg til å spise mindre og trene mer i framtiden. De 4 M'er: Mindre mat, mer mosjon.

Det er jo godt å høre at du ligger i samme området som meg.

Kunne godt ha tenkt meg å bygge opp litt mer musker også for å hjelpe litt på forbrenningen når målet er nådd. Det er jo ikke store tall vi snakker om i ekstra forbrenning pr. dag, men i året utgjør det jo litt om man økte muskelvekten med f.eks. 3-4kg.

Aragorn

aragorn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat