Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-06, 20:28   #22
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan er det?

Man trenger ikke nødvendigvis kutte UT poteter og brød (kommer an på forbrenningen, kanskje), men hva med å gå over til Lindberg-brød eller annet meget grovt brød, eller knekkebrød, samt å kutte ned fra 3 poteter til 1 potet til middagen? Kanskje en halv? De som syns det er svært vanskelig, kan ha fordel av å kutte ned, fremfor å gi blaffen i hele opplegget.

Jeg savner selvsagt mest søppelmaten, altså cola, sjokolade, ordentlig pizza, nachochips, karameller osv osv. Men jeg har funnet erstatninger for det meste av det, så et VANVITTIG savn er det egentlig ikke. Poteter, pasta og ris spiser vi nesten aldri her i huset uansett, så det savner jeg ABSOLUTT ikke. Nå syns jeg nesten det er litt "rart" å spise disse matvarene, fordi det rett og slett ikke er naturlig i mine øyne.

Sukker er det egentlig ikke nødvendig å savne, for det er så mye annet man kan spise. Jeg bruker LITT mørkt Muscovadosukker, men også Splenda, og jeg baker de deiligste kaker og godterier med disse søtstoffene. MEN man skal jo ikke gå helt amok her heller, det beste er jo å venne seg av med søtt, men det er veldig greit å ha alternativer til "fest" og helgekos.