Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-12, 16:36   #15417
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Se på kjønnsfordelingen i barnehage. Det blir ikke for lite pandurokunst.
Det er mannemangel i barnehagene. Ungene trenger kroppslige utfordringer også.

Og det får de ikke av kvinner? Jeg jobbet 1,5 år i barnehage med kun kvinner og barna fikk mye fysisk aktivitet. Vi var heldige og hadde nesten fri tilgang på en gymsal som var i samme bygget. Denne ble brukt 1-2 ganger om dagen. Noen barn liker å sitte og leke/tegne/pusle osv, mens andre barn blir fort utålmodige av slik rolig leking og begynner å herje og ødelegge for de andre. Vi tok de barna som trengte litt mer fysisk aktivitet opp i gymsalen en halvtime-time på morgenkvisten, og så fikk de brukt litt energi og var roligere etterpå. Det er ikke alle dager været tillater at vi hadde gått ut med dem i stedet for i gymsalen. Dessuten var de lettere å passe på i gymsalen. I gymsalen er det kun én vei ut, og du ser alle hele tiden. Og de barna som var igjen i barnehagen var de rolige så de var jo også lette å passe på når de fikk sitte i fred og dille.

Og ute forbandt barna meg med tradisjonsrike uteleker som tikken (og flere varianter av dette som foreksempel doktortikken), fisken i det røde hav, hauk og due, haien kommer, trafikklys, krig. Hvis ikke jeg spurte dem om de ville være med, så kom det en som foreslo det i løpet av noen minutter. Det var genialt. De fleste barna ville som regel være med på noen runder med dette, og da var det lett å passe på dem.

Men fotball var det ikke mye av, verken ute eller i gymsalen. Sparket litt ball en gang i blant, men aldri "fotball". Og ute hadde vi tilgang på en gressbane. De var aktive likevel, selv om det bare var kvinner som jobbet der og vi *gisp* ikke spilte fotball med dem.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC