Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-06, 23:59   #343
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi

Vet ikke noe om micro ovn.

Men kan svare deg på det andre. Bremykt er IKKE noen god ide. Oljen i Bremykt er ikke kaldpresset, den er laget av umettet fett som er bearbeidet. Det er ikke bra........

Fordi:

Opprinnelig lagt inn av eksperten vår MHM

Transfett er bare én av mange grunner til ikke å spise margarin... De er laget av umettet fett som er kraftig bearbeidet - og dette tåler ikke fettet. Det blir dannet frie radikaler, dimerer, polymerer + transfett. I tillegg blir den potensielt sunne siden ved oljen borte. Ikke sunne fettsyrer + biprodukter = margarin.

Hadde holdt meg til smør jeg. For da har de bare rørt rundt i gryta.... Smør er et naturprodukt. For steking ville jeg brukt Cocosa, som tåler temperaturer best.

Sjøl bruker jeg meierismør - les mere her