Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-06, 22:23   #13
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har mange spørsmål om atkins, lyst å svare?

Opprinnelig lagt inn av Vigdinil

Jeg tror faktisk det er viktig de første 14 dagene å veie seg daglig, for å se om det er rett kost man har, for å kunne øke eller minske på matvarene.

Neeeei, der er du nok litt ute på viddene. Logisk i utgangspunktet, men det er ikke mulig å kunne vite om du spiser for mye/for lite ved å veie seg hver dag. Kroppen funker ikke slik. Snarere tvert i mot. Det du oppnår med å veie deg hver dag KAN være glede (om du går ned) men oftest stor frustrasjon om du ikke går ned. Kroppen funker ikke slik at du går jevnt ned i vekt hver dag. Det går opp og ned fra dag til dag. Noen dager mer, noen dager mindre. Men på sikt skal det gå ned. Og hoved grunnen til at det varierer er VANN. Forskjellige matvarer holder forskjellig på vannet. Noen matvarer trenger også lenger tid på å fordøyes enn andre. Skal du justere på matinntaket på dette grunnlaget blir det helt feil !

Atkins anbefaler klart og tydelig at man IKKE veier seg de første 14 dagene. Det vekktapet du oppnår i løpet av de første 14 dagene gir deg en pekepinn på hva slags metabolsk motstand du har (hvor lang tid du kan regne med at du bruker på å ta av). Om du absolutt ikke klarer det, så vent iallefall ei uke !!

Men som Atkins sier, - er du machochist, så vei deg gjerne hver dag, men det har ingen hensikt - og du kan bli unødvendig frustert. Unødvendig frustrert = stress, og stresshormoner hemmer vekttap....

Prøv å vente ei uke da ...