Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-12, 22:33   #585
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Hittil så har vekta vært snill til tross for mye sofasliting. 300g ned. Har til og med sett 69-denne uka... Ingen fare noen vei, men veldig redd for oppgang hvis jeg skal stole på magefølelsen...

Så bra VSB!! Kanksje du trenger å ta det med ro?? Du jobber i 30% og tenker å gå opp - jeg jobber i 130 % og tenker å gå ned Sammen utligner vi hverandre

Småspising er skummelt. Småspising som redskap for å takle hverdag/følelser/mm er enda skummlere. Jeg har "jobbet og jobbet" med hodet når jeg har kjent lysten på småspising-av-ett-eller-annet-hva-som-helst (senest i kveld), og prøver å "snakke med meg selv" om det vil gjøre følelsene bedre. Tenketenketenke... Som oftest (nå ja) greier jeg å holde meg borte fra småspising, men ikke alltid. Det verste er at jeg blir helt ukritisk til hva jeg tenker å spise Jeg glemte vekta i morges (travelt); så jeg får ta en sjekk i morgen. Nå har jeg ikke trent på borti et par uker, og jeg vet at det påvirker vekta. Men men. Jeg stresser altfor mye; heller ikke bra. Måltidene blir for store; hvertfall ikke bra (tror det sitter igjen noe fra gamle dager, da jeg spiste mye/store måltid for å få energi til å komme meg gjennom hektiske dager = psykisk). Sist natt fikk jeg faktisk 9 timer søvn; kan ikke huske sist jeg sov mer enn 6 timer! Jeg rågleder meg til ferien. Sol og varme i to uker er hvertfall garantert . Så håper jeg det blir masse gåturer og sosiale dager/kvelder.

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat