|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Sugarpill, her.
Hmm, har aldri fått med meg at væskebehovet mitt har noe med ADHD-en min å gjøre? Hvilke mekanismer gjør meg mer tørst?
Jeg vet ikke hvilke mekanismer som gjør dem med ADHD tørstere. Jeg har bare hørt at det er et symptom på ADHD. Så hvis du har ADHD, så er det ikke utenkelig at det er det som gjør deg tørstere. Jeg googlet og fant denne artikkelen.
Sitat:
Gruppen som ble behandlet med fettsyrer, viste en tydelig forbedring på symptomer som tørste, tørr hud, støyende atferd, hyperaktivitet, konsentrasjonsproblemer og generelle atferdsproblemer. Preparatet som ble brukt, inneholder langkjede flerumettede fettsyrer, EPA, DHA i blodplasma og i røde blodcellemembraner, i tillegg til vitamin E.
Lillebroren har alltid vært ekstremt tørst. Fra han begynte å spise selv måtte vi sette bort glasset hans ellers drakk han til magesekken var full og så orket han ikke mat. Og han måtte bare få litt og litt i glasset fordi han drakk til det var tomt. "Ta to matbiter til, så skal du få litt drikke." Han fikk diagnosen ADHD på barneskolen og det var da vi ble fortalt at ett av symptomene var ekstrem tørste. Haha, plutselig skjønte vi hvorfor han drakk så mye. Han drikker fortsatt veldig mye. Når folk flest hadde hentet seg et melkeglass, så henter han en flaske på 1,5 liter. Han drikker lett 5 liter væske i døgnet.