|
Sv: Sekundær hyperparatyreoidisme
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
2 uker for å få svar på prøver som knapt tar et par døgn å analysere? Selv bikkjas blodprøver (rar hund, mange uvanlige prøver) tar mindre enn en uke å få svar på! Sist gang under et døgn!
Ikke rart om du får rare verdier om prøvene blir liggende lenge før de blir analysert! Håper ikke du feiler noe akutt noen gang!
Har slitt med vinglende kreatinin selv, uten at noen har funnet ut hvorfor! "Du er vel bare sånn....."
Det var 24(!) glass da, så de har kanskje samlet opp, sånn at han fikk alt på en gang. Jeg vet ikke prosedyren.
Trodde høy kreatinin var nyresvikt jeg, men du har kanskje ikke annet som tyder på det? Jeg hadde jo håpet at når jeg spiser mye fett og lite protein, at det skulle ha innvirkning (positiv sådan) på nyrene, men ser ikke sånn ut. Har i tillegg kuttet ut pepsi max, som jeg har vært "avhengig" av i mange år. Det har kanskje vært gunstig for fosfatverdiene, for de synes ikke jeg var så høy Selv om de er noe over "normalen". Men kalium var normal, og den har pleid å være for høy. Kan ha en sammenheng med at jeg nesten ikke rører rå grønnsaker(?)
Btw: Vet du hva dette er? Prøvde å google, men da fant jeg alt fra kreft til hjertesykdommer (risiko, vel og merke). Blir helt koko 8)
P-Homocystein 27.7 [< 15,0]
|