Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-12, 14:26   #15318
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Vi hadde et firma til å kappe endel trær, fjerne røtter og renske opp, så legge bark, plante mye vintergrønt og noen blomster for 3 år siden, i 2 bratte skråninger ned mot veien. Regningen kom på ganske nøyaktig 100.000,- Kan tenkte meg at det er ca 150 m2.
Siden du ikke har tenkt å bygge opp nivåforskjeller etc, bare planering, bed og planting så kan jeg tenke meg at det blir nærmere 100.000,- enn 200.000,-
Det blir straks mye dyrere hvis du ønsker å lage høydeforskjeller, gangveier, sitteplasser etc. Gleder meg til å se bilder når det blir ferdig

Takk for svar. Da tenker jeg et sted mellom 100 og 150 tusen.

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Det jeg vet mange gjør er at de får hjelp til å tegne en plan over hagen, evt gjør firmaet noe av det tyngste arbeidet, og så gjør huseieren endel arbeid selv. Hvis man har en tegning å jobbe etter blir arbeidet mye lettere. Ellers vet jeg også at det er helt vanlig å si hva slags budsjett man har, og så må de jobbe ut i fra det.

Jeg har snakket med en venninne som er landskapsarkitekt, tenkt å leie inn henne for å tegne vår hage (problemet er at hun har aldri tid!). Min tanke var at vi sammen skal "drodle" oss fram til en hage som vi liker, hun tegner det ned, og vi utfører arbeidet. Da kan vi ta det over tid, i vårt tempo.

Her er en artikkel med film om hage, ganske interessant
http://www.bt.no/bolig/Dette-skal-bl...e-2702614.html

Takk for svar. Det var for å få en pekepinn på ca hvor mye som er et realistisk budsjett når de kommer og skal designe hagen. Jeg har ikke dårlig råd, men jeg har ikke tenkt å bruke mange hundre tusen på hagen heller.

På den filmsnutten sa de at en typisk hage kostet mellom 15 og 30.000 kr. Var ikke det forferdelig lite? Det kan ikke være alt...

Jeg får se hvor mye av arbeidet jeg gjør selv og hva jeg får andre til å gjøre. Jeg liker å jobbe litt i hagen, men da vet jeg at det vil ta myye lengre tid enn hvis jeg får noen til å gjøre det.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC