Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-12, 17:46   #6
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: Kunstig søtning

Opprinnelig lagt inn av FruK79, her.

Jeg bruker Natreen dråper
Har testet Sukrin også, men det synes jeg gir en metallaktig smak på bakverk.
Hvor kjøper man Stevia og hva er 'greia' med det? Er det naturlig? Kunne tenkt meg å prøve.
Så at noen hadde nevnt Stevia Toffee dråper i lavkarbo kakao også, hadde vært spennende å prøve.

Stemmer som Dietta skriver. Syns det generelt gir best resultat å kombinere forskjellige søtstoffer. Da får du en smak som er mer lik sukker og uten bismak, fordi du ikke bruker så mye av hvert søtstoff... Sukrin og stevia bør iallefall kombineres, de funker dårlig i bakst alene.

Har prøvd å kombinere både Natreen, Tagatesse og stevia, halvt om halvt med Sukrin, og det funker veldig bra! Selv om jeg egentlig hadde funnet ut at jeg HATER Sukrin.. Virker på meg som det har en fin egenskap til å komplimentere andre søtstoffer, sånn at du får en smak som er mest mulig lik sukker. Siden Sukrin har en slags frisk og kald bismak gir den en motvekt til den bitre og tunge bismaken fra annen søtning, tenker jeg..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat