Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-12, 17:20   #14
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Dette her med å drikke masse vann...

Etter å ha prøvd meg litt frem har jeg kommet til at etter at jeg begynte å lage mye av maten fra bunnen av så endte jeg opp med saltmangel og "vannoverskudd" og ødela syrebalansen i magen!

Hadde tildels kraftige smerter i magesekken, som kraftige klyp, spesielt etter måltider (typiske tegn på for lite magesyre!) - og jeg drakk som regel flere glass vann til måltidene, det er jo så godt! I tillegg bruker jeg fint lite salt i maten. Leste en del om magesyreproblemer, både her inne og ellers på nettet og kom til ovennevnte konklusjon. Nå spiser jeg mer salt (har dilla på hvitost med kaviar!) og drikker maks 1 glass vann til hvert måltid, men drikker vann mellom måltidene da. Magesmertene er helt borte!

Så vann er ikke alltid bare bra, man må passe på mengdene og saltbalansen i kroppen.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat